Пам’ятка
класному керівнику з організації роботи
з безпеки життєдіяльності.
Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності
проводиться класними керівниками навчального закладу один раз на рік перед
початком навчальних занять, а також при зарахуванні або оформленні до навчального
закладу учня.
Запис про вступний інструктаж з безпеки
життєдіяльності робиться на окремій сторінці журналу обліку навчальних занять.
Учні, які
інструктуються, розписуються в журналі, починаючи з 9-го класу.
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності
проводиться:
-
перед початком циклу занять у кожному
кабінеті, лабораторії, майстерні, спортзалі тощо;
- перед
виконанням навчального завдання, пов`язаного з використанням різних механізмів,
інструментів, матеріалів тощо;
- перед
початком зимових канікул, наприкінці навчального року перед початком літніх
канікул;
- за
межами навчального закладу де навчально- виховний процес пов'язаний із
використанням небезпечних або шкідливих для здоров'я факторів.
Первинний інструктаж проводять викладачі,
класоводи, вихователі, класні керівники, майстри виробничого навчання, тренери,
керівники, гуртків тощо.
Запис про проведення такого інструктажу
робиться в окремому журналі реєстрації
інструктажів з безпеки життєдіяльності, який зберігається в кожному
кабінеті, лабораторії, майстерні, цеху, спортзалі тощо.
Учні, які
інструктуються, розписуються в журналі починаючи з 9-го класу.
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності
перед
початком циклу занять в лабораторії, кабінеті, майстерні, спортзалі та перед
виконанням навчального завдання, пов'язаного з використанням різних механізмів,
інструментів, матеріалів проводиться
на підставі інструкцій з безпеки. Первинний інструктаж перед початком циклу
занять реєструється в окремому журналі реєстрації інструктажів з БЖД. Запис про
проведення інструктажу перед виконанням навчального завдання з використанням
механізмів, інструментів, матеріалів робиться в журналі обліку навчальних занять на
сторінці предмета в розділі про запис
змісту заняття. Учні, курсанти, слухачі
не розписуються про такий інструктаж.
ЖУРНАЛ
реєстрації первинного,
позапланового,
цільового інструктажів з
безпеки життєдіяльності
учнів, курсантів, слухачів
_________________________________
(кабінет,
лабораторія, цех, майстерня, спортзал тощо)
№
п/п
|
Прізвище, ім’я, по батькові особи, яку інструктують
|
Дата проведення інструктажу
|
Клас,
група
|
Назва інструктажу,
назва інструкції
|
Прізвище, ім’я, по батькові особи, яка проводила інструктаж
|
Підпис особи, яка проводила інструктаж
|
Підпис особи*, яку інструк-тують
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Учні розписуються у журналі
інструктажу, починаючи з 9-го класу.
Позаплановий
інструктаж з безпеки життєдіяльності з учнями у разі
порушення ними вимог нормативно-правових актів, що може призвести чи призвело
до травм, аварій, пожеж тощо, при зміні умов виконання навчальних завдань (лабораторних,
практичних робіт тощо), у разі виникнення нещасних випадків за межами
навчального закладу.
Реєстрація позапланового інструктажу проводиться
в журналі реєстрації інструктажів.
Цільовий
інструктаж з безпеки життєдіяльності проводиться
з учнями в разі організації
позанавчальних заходів (олімпіади, турніри з предметів, екскурсії, туристичні
походи, спортивні змагання тощо), під час проведення громадських,
позанавчальних робіт (прибирання територій, приміщень, науково-дослідна робота
на навчально-дослідній ділянці тощо). Реєстрація проведення цільового
інструктажу здійснюється у журналі реєстрації цільового інструктажу (в інженера з ОП).
Нещасні випадки
Алгоритм дій
при травмуванні дітей
під час навчально-виховного процесу:
· терміново організувати першу долікарську допомогу
потерпілому, у разі необхідності – його доставку до лікувально-профілактичного
закладу. Зберегти обстановку на місці в тому стані, в якому вона була на момент
події (якщо це не загрожує життю і здоров’ю оточуючих, і не призведе до більш
тяжких наслідків);
· негайно повідомити батьків потерпілого;
· негайно повідомити класного керівника, директора, відповідального
з охорони праці;
· протягом 1 доби надати комісії з розслідування нещасного випадку:
- пояснення
потерпілого;
- пояснення
двох свідків випадку;
- пояснення
вчителя, на уроці якого сталося травмування. Якщо це була перерва – пояснення
чергового вчителя.
· після одужання дитини надати службі ОП копію довідки з
лікарні.
Алгоритм дій
при травмуванні дітей
в побуті
Протягом 1 доби надати службі ОП:
- пояснення
батьків потерпілого;
- після одужання дитини надати службі ОП копію довідки з
лікарні.