Пам'ятка класному керівнику



Памятка
класному керівнику з організації роботи
з безпеки життєдіяльності.

Вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності проводиться класними керівниками навчального закладу один раз на рік перед початком навчальних занять, а також при зарахуванні або оформленні до нав­чального закладу учня.
Запис про вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності робиться на окремій сторінці жур­налу обліку навчальних занять.
Учні, які інструктуються, розписуються в жур­налі, починаючи з 9-го класу.
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяль­ності проводиться:
-     перед початком циклу занять у кожному кабінеті, лабораторії, майстерні, спортзалі тощо;
-     перед виконанням навчального завдання, пов`язаного з використанням різних механізмів, інструментів, матеріалів тощо;
-     перед початком зимових канікул, наприкінці навчального року перед початком літніх канікул;
-     за межами навчального закладу де навчально- виховний процес пов'язаний із використанням не­безпечних або шкідливих для здоров'я факторів.
Первинний інструктаж проводять викладачі, класоводи, вихователі, класні керівники, майстри виробничого навчання, тренери, керівники, гуртків тощо.
Запис про проведення такого інструктажу робиться в окремому журналі реєстрації інструк­тажів з безпеки життєдіяльності, який зберігається в кожному кабінеті, лабораторії, май­стерні, цеху, спортзалі тощо.
Учні, які інструктуються, розписуються в журналі починаючи з 9-го класу.
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяль­ності перед початком циклу занять в лабораторії, кабінеті, майстерні, спортзалі та перед виконанням навчального завдання, пов'язаного з використанням різних механізмів, інструментів, ма­теріалів  проводиться на підставі інструкцій з безпеки. Первинний інструктаж перед початком циклу занять реєструється в окремому журналі реєстрації інструктажів з БЖД. Запис про проведення інструктажу перед виконанням навчального завдання з використанням механізмів, інструментів, матеріалів робиться в журналі обліку навчальних занять на сторінці предмета в розділі про запис змісту заняття. Учні, курсанти, слухачі  не розписуються про такий інструктаж.

ЖУРНАЛ
реєстрації первинного, позапланового,
цільового інструктажів з безпеки життєдіяльності
учнів, курсантів, слухачів
_________________________________
(кабінет, лабораторія, цех, майстерня, спортзал тощо)

п/п
Прізвище, ім’я, по батькові особи, яку інструктують
Дата проведення інструктажу
Клас,
група
Назва інструктажу,
назва інструкції
Прізвище, ім’я, по батькові особи, яка проводила інструктаж
Підпис особи, яка проводила інструктаж
Підпис особи*, яку інструк-тують
1
2
3
4
5
6
7
8








*Учні розписуються у журналі інструктажу, починаючи з 9-го класу.

Позаплановий інструктаж з безпеки життєдіяль­ності з учнями у разі порушення ни­ми вимог нормативно-правових актів, що може при­звести чи призвело до травм, аварій, пожеж тощо, при зміні умов виконання навчальних завдань (ла­бораторних, практичних робіт тощо), у разі виник­нення нещасних випадків за межами навчального закладу.
Реєстрація позапланового інструктажу прово­диться в журналі реєстрації інструктажів.
Цільовий інструктаж з безпеки життєдіяль­ності проводиться з  учнями в разі організації позанавчальних заходів (олімпіади, турніри з предметів, екскурсії, туристичні походи, спортивні змагання тощо), під час проведення громадських, позанавчальних робіт (прибирання територій, приміщень, науково-дослідна робота на навчально-дослідній ділянці то­що). Реєстрація проведення цільового інструктажу здійснюється у журналі реєстрації цільового інструктажу  (в інженера з ОП).

Нещасні випадки
Алгоритм дій
при травмуванні дітей під час навчально-виховного процесу:
·  терміново організувати першу долікарську допомогу потерпілому, у разі необхідності – його доставку до лікувально-профілактичного закладу. Зберегти обстановку на місці в тому стані, в якому вона була на момент події (якщо це не загрожує життю і здоров’ю оточуючих, і не призведе до більш тяжких наслідків);
·  негайно повідомити батьків потерпілого;
·  негайно повідомити класного керівника, директора, відповідального з охорони праці;
·  протягом 1 доби надати комісії з розслідування нещасного випадку:
-       пояснення потерпілого;
-       пояснення двох свідків випадку;
-       пояснення вчителя, на уроці якого сталося травмування. Якщо це була перерва – пояснення чергового вчителя.
·  після одужання дитини надати службі ОП копію довідки з лікарні.

Алгоритм дій
при травмуванні дітей в побуті
Протягом 1 доби надати службі ОП:
-       пояснення батьків потерпілого;
-       після одужання дитини надати службі ОП копію довідки з лікарні.